torstai 23. huhtikuuta 2009

Elämäni bloggaajana

No niin, nyt on blogi perustettu. Olen aina suhtautunut bloggaamiseen hieman skeptisesti. Olen tähän saakka pitänyt bloggaajia julkisuudenkipeinä narsisteina, poliitikkoina, käsityökerholaisina tai muotiorjina, mitään näistä ihmiskategorioista syrjimättä, päinvastoin. Kunnioitan heitä ja heidän blogejaan häpeällisistä ennakkoluuloistani huolimatta.

En vain itse ole koskaan katsonut kuuluvani mihinkään edellä mainituista ryhmistä ja siitä päättelin, että bloggaaminen ei mahdollisesti ole juuri minun juttuni. Mietin myös, ettei ketään kuitenkaan kiinnosta, mitä juuri minä nettiin mahdollisesti jaarittelisin.

Kaikki muuttui, kun aloin lukea ystävieni matkablogeja. Tajusin, että hyvä blogi voi toimia kuulumisten vaihtajana, ystävyyden osoituksena ja ikävän lievittäjänä. Toisaalta blogin lukeminen voi luoda haikean ikävän tunteen, mutta myös iloa siitä, mitä ystävät ovat nähneet ja kokeneet.

Oma blogini toimii lähinnä itsereflektiona ja ajatusten jäsentäjänä. Kirjoittaminen on minulle luonnollinen keino saattaa muistoni järjestykseen ja pitää yllä jonkinlaista luovaa tasoa elämässäni. Toivon, että myös muut saavat teksteistäni jotain irti ainakin kuulumisten tasolla.

Pidemmittä puheitta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti